torsdag 9 februari 2012

Träning, "battle" och onödiga kommentarer

Tränar en del. Det är ju skitkul! Men jag får inte bli svettig. För då läker inte såren (sa läkaren) plus att jag förmodligen börjar stinka under det så mysiga gipset. Så det gäller att hitta balansen.
Promenader och långa, långsamma gympass verkar funka.



I wish...
Tar bort gipset om en dryg vecka. Då får vi ser vad läkaren säger.

Sen svaret på den här frågan: 
"Varför åker du inte snowboard med gipset?" 
För att det inte riktigt funkar. Smärtan hindrar mig. Tanken på att förstöra min högerhand (som jag ska använda resten av livet) hindrar mig. Det är inte värt att slänga bort en högerhand för att man inte kan härda ut några veckor. Snowboarden finns ju kvar då också! Hade det inte gjorts en operation hade jag stått på brädan för länge sedan, men nu fick dom skära upp mig och spika ihop mig så då får jag fan vänta. Fast det är ju som inte lätt...