måndag 9 januari 2012

I´m trying, såklart

Det verkar som om jag börjat skriva på svenska nu plötsligt. Whatever. Känns mer personligt.

Jag drog upp till Umeå efter operationen för att känna lugnet lite.

Att inte få åka snowboard nu som planerat är lite (väldigt, väldigt, väldigt snällt jämfört) som att det inte finns frukost hemma på morgonen. Alltså total katastrof!! För mig alltså... men allt är ju relativt... och olika viktigt.. för alla...

Min Skorpa.
Men jag försöker! Genom att:

Acceptera att jag är skadad.
Acceptera att jag inte får åka snowboard på ett tag.
Acceptera att det inte alltid blir som man tänkt sig (men att livet går vidare ändå).
Acceptera att jag inte kan träna som förr (lite av en träningsnarkoman).
Ta vara på dagarna och tiden.
Acceptera att jag INTE hade en olycksfallsförsäkring under skadetillfället (vilket jag alltid trott att jag haft! Hmm... jag har åkt snowboard rätt mycket dom senaste åren utan att ha haft en sån försäkring... LÄSKIGT!)
Fixar en olycksfallsförsäkring (bättre sent än aldrig).
Acceptera att jag kommer att se ut som att dom huggit av mig handen, ångrat sig, och sen satt tillbaka den.
Tänker att jag kommer va så sjuuukt peppad då d väl är dags!(och det är ju bra).

Å vad gör jag om dagarna? Jo, typ:

Går och går och går (kan inte sitta still riktigt).
Tränar ben på gymmet (detta kan bli mitt mål! Eller förresten, jag vet inte riktigt).
Umgås med mina underbara vänner.
Umgås med min fina familj i Umeå.
Kollar på Elliot (min brorson) som spelar hockey.
Gosar och promenerar med Skorpan (mina föräldrars hund) samt Sanna och Doris (Sannas hund).
Fixar (med olika pysselgrejer alltså).
Leker med min iPhone (jag sket i mina principer, föll för grupptrycket och köpte mig en, en vit).
Spelar Wordfeud (som alla andra som nördar. Men d e ju skitkul).
Tänker positivt.




Elliot på plan.

Dampskutt.


Puss.

Doris och Skorpan mitt i matchen,

På torsdag åker jag till Uppsala igen för att röntga, träffa läkare och få nästa besked om handen/armen.

Det här är från World Snowboarding Day nu i december, med Jakob Edman, Edmund Eriksson och jag. Jakob Edman har klippt ihop den.