söndag 15 januari 2012

Doktorbesök, zombiearmar, rödvin och tjejhäng

Både jag och sjuksköterskan, som klippte bort mina 31 stygn, rynkade på näsan vid denna syn. Men allt såg fint ut? Och det läker precis som det ska, sa doktorn.


Jag känner mig väldigt mycket smidigare i mitt nya cirkelsgips av plast. Tyvärr är det bara på barnavdelningen som man får välja färg på gipset så jag fick nöja mig med smutsvitt.

(Men om nån vet nån som kanske känner nån som har tänkt sig göra en zombiefilm och behöver en stand in arm så är det bara att höra av sig så ställer jag upp direkt.)

"När kan jag shredda igen denna vinter då???"  frågade jag doktorn.

Oklart läkarbesked.
Men.
Väldigt klar vilja!!

Jag har hört att man kommer långt med det!

Så jag fortsätter att träna (iaf underkroppen, får inte köra armar/axlar rygg ) promenera, umgås med nära och kära, dricka rödvin (bara vid speciella tillfällen), läsa och "leva i nuet". Det är klart som fan att det här blir bra!

Jag ber om ursäkt att det för tillfället handlar väldigt lite om snowboard och väldigt mycket om zombiearmar och cirkulationsgips men det kommer bli ändring på det. Såklart.


Finbesök
Finbesök av supertjejerna Alec och My förgyllde denna helg! Myspys, rödvin, tårar (av deeptalk och romantiska filmer) reafynd, beslutsångest (med mycket skratt och kärlek), gipsfäktning (Alec bröt armarna 2 veckor innan mig), massa smowboardsnack, roliga historier och mycket (mycket) mer!
Tack!!

Sen avslutades helgen också med gomiddag med härliga Anna och Beata =) 

Alec, jag och Mysan.

Tre gips på två personer tycker jag är rätt bra jobbat.


Medans jag har tjejhäng hemma i Uppsala är Robban i Val D´esere i snökaoset å shreddar snowboard för oss båda! =)