fredag 30 december 2011

I guess it was a biggie


 
Den nya röntgen på min arm som gjordes i Uppsala igår (9 dagar efter craschen) resulterade i en helt annan diagnos än Sälens sjukstuga tidigare satt. Det blev akut operation inatt. Handen hade hoppat ur led och tagit med sig nån benbit (struntar i medicinska termer nu). Så dom har som satt ihop allt igen nu. Antar att det är bra att det inte är båtbenet iaf.

De inkompetenta läkarna i Sälen missade allt på röntgen, drog nån random slutsats och gipsade mig "så länge bara". 

Nu har jag kommit hem från sjukan med en för tillfället helt oanvändbar högerarm, tokig smärta, förvirrade och frustrerande tankar samt en burk morfin. Fruktansvärt overkligt! Jag skulle ju åka massa snowboard nu. Vad fan gör man?? När kan jag stå på brädan igen??

På sjukan i väntan på besked.







Under julfirandet i Umeå, i förhoppning att kunna shredda snowboard med gips.
Jag var hemma i Umeå och firade jul tillsammans med min familj. (GOD JUL lite så här försent förresten!) Vackert smyckat gips av kära vänner. Tog med mig brädan upp till Umeå, tänkte att det kanske skulle kunna gå att filma ett spot eller två i mellandagarna. Trots skadan... Men vi åkte aldrig nån bräda där, vilket kanske var tur med tanke på diagnosen jag fick i Uppsala senare.